Így változtak a csomagolási trendek az elmúlt években

Ha alaposan megvizsgáljuk a csomagolási trendeket, akkor azt láthatjuk, hogy az elmúlt 20 évben 3 korszak volt, melyek nagyon fontosak az éppen aktuális csomagolási trendhez.

2000-2009

 

A McKinsey szerint az első korszak 2000 és 2009 közé esik. 

 

Ebben az időszakban a fogyasztói demográfiai változások hatással voltak a csomagolási igényekre, az alapanyagokra és a formátumokra, és olyan trendeket eredményeztek, mint a snacking és a kényelmi csomagolások.

 

Ebben a korszakban az alacsonyabb költségekre és a kisebb csomagolásokra helyeződött a hangsúly. Ez azt jelenti, hogy a csomagolás súlya könnyebb volt, mivel kevesebb anyagot használtak fel hozzá.

 

Valószínűleg a fogyasztói kényelem iráni igény eredményezte azt is, hogy a költséges csomagolóanyagok, mint az üveg és a fém, háttérbe szorultak.

 

A korszak végén volt a pénzügyi válság is, ami negatívan hatott a csomagolási fogyasztásra, így az ipari és luxuscikkek csomagolásánál a vállalatoknak újra kellett gondolniuk a költségeket.

 

2010-2020

 

A következő korszak 2010 és 2020 közé tehető. Ebben a korszakban Kína a legnagyobb csomagolási piaccá vált, megelőzte Észak-Amerikát is.

 

Ebben a korszakban még nagyobb hangsúlyt kapott a kényelem, így egyre több ilyen típusú csomagolást fejlesztettek.

 

Megjelenik a fenntarthatóság kérdése is, egyre többen próbálnak újrahasznosított anyagokat használni. 

 

2020-napjainkig

 

A harmadik korszak egybeesik a COVID-19 megjelenésével, amely hatalmas változásokat hozott a csomagolóiparban.

 

A fogyasztók a bezárások miatt kénytelen voltak az online vásárlás felé fordulni, így a tudatosság egyre nagyobb szerepet kapott. Ez a korszak a fenntarthatóság és a digitális átalakulás kora, amely még mindig tart.

 

Jól látható, hogy az e-kereskedelem továbbra is megmaradt, így a csomagolással is ehhez alkalmazkodnak.

 

 

Mi várható a jövőben?

 

Ami biztos, hogy a fogyasztók egyre többet követelnek a vállalatoktól a fenntarthatósággal kapcsolatosan, és hajlandóak többet fizetni azért, hogy megfelelő minőségű csomagolást kapjanak.

 

Így ez a „trend” még biztosan sokáig velünk marad és újabb fejlesztések látnak napvilágot.

 

Vállalatként, milyen csomagolásban érdemes most gondolkozni?

 

Fenntartható csomagolás

 

Ahogy fent is említettük, a fenntartható csomagolások létrehozása egyre fontosabbá válik, így a környezettudatos fogyasztók értékelik azokat a márkákat, amelyek osztják a körforgásos gazdaság megteremtésével kapcsolatos nézeteket.

 

Érdemes lehet hullámkarton dobozt használni, hiszen különböző méreteinek köszönhetően, minden tárgy csomagolásához megfelelő lehet.

 

Az egyszerű, néha több

 

Az évek múlásával jól látszódik, hogy a csomagolások egyszerűbbé váltak. Ahelyett, hogy merész színeket használnának, a márkák inkább a termék színére hagyatkoznak.

 

Újrazárható csomagolás

 

Az újrazárható csomagolás szintén nagyon népszerű, a márkák jellemzően élelmiszerek és más frissességre épülő termékek esetében használják.

 

Ennek köszönhetően nincs szükség arra, hogy a megmaradt termékeket fóliába vagy más kevésbé környezetvédő anyagokba csomagolják.

 

Egyes márkák újrazárható füleket használnak, amelyeket vissza lehet húzni, hogy újra a helyére kerüljön.

 

Ez a fajta csomagolás jól használható élelmiszerek esetében, amelyeket hűtőszekrényben vagy szekrényben tárolunk. 

 

Kommunikáció a fogyasztókkal

 

Szintén fontos szempont a kommunikáció. Napjainkban a fogyasztási cikkek csomagolása olyan funkciókat tartalmaz, amelyek közvetlenül érintkeznek a fogyasztókkal. Ez a fajta kommunikáció számos formában jelenik meg, és értékes visszajelzést ad a márkáknak a termékeikről és szolgáltatásaikról.

 

A kommunikáció egyik módja lehet például a QR-kód. Ezeket a kódokat a csomagolások külső oldalán helyezik el, és okostelefonnal beolvashatók. A fogyasztók ezután olyan weboldalakra juthatnak, ahol kuponokat igényelhetnek, kérdésekre válaszolhatnak, vagy további információkat láthatnak a termékekről és a márkákról.

 

 

A mai csomagolás tehát úgy népszerűsíti a termékeket, hogy közben érzelmeket ébreszt a fogyasztókban. 

 

Tarts lépést Te is a feltörekvő csomagolástervezési trendekkel és maradj élvonalban!

 

Egyedi tervezésű dobozt terveztetnél? Keress minket bátran!